12 Eylül 2011 Pazartesi

En Sevdiğim Dizi-Dong Yi

Şimdi size bahsedeceğim dizi benim hayatta iki sevdiğim diziden birincisi kore yapımı olan dizin adı "Dong Yi"..İkincisini artık bilmeyen var mı yine de anımsatayım "Medium"dur..Tabii konumuz medium değil mediumdan daha önce bahsetmiştim..
Dong Yi ,dizinin baş karakterinin adı..Gerçek bir tarihi olaydan alınmış olan dizideki herkes gerçekten yaşamış ve olaylar güzel bir dille anlatılmış..Saraydaki entrikalar,gruplar arası rekabet..En önemli kısmıda dong yi nin bu olaylarla ilişkisidir..Dong Yi bir ceset inceleyicisinin yani şimdiki adıyla otopsi uzmanı bir adamın küçük kızıdr ..Kızın hayatta sadece bir abisi (Sarayda çalgıcıdır) birde babası vardır..
Dong yi bir gün nehir kenarında yürürken ölmek üzere olan bir adam fark eder, adam ona bazı el hareketleri gösterir..Dong yi yardım çağırmak için emniyet kuruluşu tarzı  bir yere gider orada gördüklerini anlatır,adam ölmüştür,babasıda otopsi yapar..Bu sırada ülkede pek çok üst düzey kişi öldürülmekte ve tüm suç fakirlerin kurduğu bir grubun "Kılıç Kardeşliğinin" üstüne yıkılmaktadır..Dong Yi nin bilmediği babasının kılıç kardeşliğinin lideri olduğudur..Herşey büyük bir entrikadan sonra grubun üstüne kalınca hem grup hemde onların aileleri öldürülmeye başlanır..Fakat Dong Yi kaçmış ve gelecekte babası ve abisini aklayacağına yemin etmiştir..Bu sırada sokakta kaçan Dong Yi genç bir Lady nin ,ölü adamın yaptığı el hareketinden yaptığını görür hem şaşırmıştır sormak ister fakat o sırada inzibatlar yaklaşınca imkan bulamaz...
Aradan yıllar geçer Dong Yi kendini sarayda bir köle olarak aldırtmış müzikçilerin yanında hem su taşımak hemde onlara her türlü yardımda bulunmakla görevli çok akıllı ve güzel bir kız olmuştur..
Dong Yi ,kralla tanıştığını bilmeden onunla arkadaş olur ve onun tüm hayatını değiştirir..Hemde tümüyle..İyi seyirler..
Hem şarkıları hemde oyuncuları gerçekten çok güzel olan bir yapım..Bu diziyi benim gözümde özel yapan her bu diziyi izlediğimde kendimi güçlü hissetmemdir..Çünkü Dong Yi nin ne kadar çaresiz durumlarda kaldığını gördüm ve bunları başarmak için çok çabaladığınıda ..Kimsenin bir "Hiç" olmadığını insanın bulunduğu statüden üste çıkacağını ,azmin ve iyiliğin herşeyin önünde olduğunu gördüm..Bu benim için bir dizi değil ,belkide hayat adımı..Hiç bir zaman bir dizi izler gibi izlemediğim, kendimi Dong Yi nin yerine koyduğum güçlendiğim örnek aldığım yegane dizidir..Dilerim bana ışık veren bu dizi sizinde kendinizi değerli hissetmenizi sağlar..
Ayrıca şunu belirtmeliyim ki Koreliler kendi tarihlerindeki yalnışlardan utanmayan ve bunlardan örnek alan bir toplum olması çok hoşuma gidiyor..Keşke bizde öyle olsak sadece Muhteşem Yüzyılda Süleyman Hürremle birlikte oldu diye ayaklanmasak..Biz kabul etmesekte onlar birlikte oldu ve çocukları oldu..Gerçeklere bu kadar kapalı olmasak..Birde araştırsak öğrensek ne güzel olur..
Neyse şimdi dizimin resimlerini sunayım..
                                              Benim Tatlı Dong Yi'm
Dizimizin Cadısı Lady Jung-Bir dönem kraliçe
                                       Uraboni(Abi)-Dong Yi nin abisinin en yakın arkadaşı olup
                                             Kılıç Kardeşliğinin eski üyesi -Mükemmel insan
                                 Kral Sukjong ve Dong yi-Kral Sukjong,DongYi,LadyJung,Uroboni

Gördüğünüz gibi bunlar bizim yapı taşlarımız aslında pek çok kişiyi şuan resimlere dahil etmem çok zor aslında bir kaç kişiyi daha eklemeliydim ama olmadı ..Bende araştırdım YouTube dan hem DongYi OST dan ensevdiğim şarkıyı içeren hemde içinde herkesin tanıtıldığı bir video buldum...

1.Video Sadece Kişileri Tanıtıyorum..2.Videoda Dizideki Hoş Sahneler..


Resmen ikinci videoyu izlerken gözlerim doldu zaman zaman..Tahminen anlamanız mümkün değil..Mesela sanırım 5.sinde Dong Yi ye kızıyor sen neden beni korkutuyorsun diyerek..Dong Yi onun kral olduğunu öğrendiğinden kafası aşağı eğik yüzüne bakamıyor oda emir verip ona başaını kaldırmasını söyleyip şakalaşıyor..Vs..Türkçe altyazılı olarak Asyadizi den veya Ezgidizi den izleyebilirsiniz..
İyi seyirler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder