11 Eylül 2011 Pazar

Patates Yemeği Canavarı

Yemek yaptım ben ..
Heyt be kolay mı öyle yemek yapmak her baba yiğidin harcımıdır..
Hemde ilk seferde kimseden görmeden yapmak..
Dün bir patates yemeği yaptım..
Başka zaman olsa açıkcası cesaret edemez anneme" Ben yapmayı bilmiyorum ya sen yap.."şeklinde kedi misali miyavlarım ben ..Hiç üşenmem miyavlarım..Ama şu sıralar bir büyümemi var bende anlamadığım nedenlerden annem yemek yap diyince cesurca kolları sıvayık kamuflajlarımı "önlük" giyiyorum ...
İşin güzel kısmı annemin soğan kesişindeki tecrübeye bayılırdım ..O nasıl kabuk soyuş o nasıl kesiş derdim bir kaç denemeyle bendede aynı durum olduğunu farkkettim..Eee anasının kızım ben ...
Neyse dün evde yalnızım cesaretimi topladım ama nasıl yapacağıma emin değilim internetti açtım patates yemeğine baktım malzemeler basit
*5,6 tane orta boyda patates
*Ben tabanına yetecek kadar yağ koydum
*2 baş minik soğan(1 orta boyda karşılar)
*1 yemek kaşiğından biraz fazla salça koyun 
*Tuzu aman unutmayın ben her zamanki gibi unuttum hayatta tuzla bu kadar uzak olan yeğane insanım bıraksanız ömür boyu hatırlamam bir tek makarnanın suyuna koyarım diğerlerini unuturum ..Hatta ben krep yaparken bile tuz kullanmam..
Fakat zaman zaman bundan mıdır bilmem avuç avuç tuz yerim elimde olmadan bu 3 yaşımdan beri oluyor sanırım tuz eksikliği annem hep derki" Minikken avucunda tuz diğer avucunda ekşimcik(keçilerin yediği ekşi dört yapraklı yonca) yerdin "...Ben işte ya :D
Neyse yemek yapımı basit;
*Kısık ateşte (orta boy ocakta) önce yağ,sonra soğanlar ,Soğanlar hafif renk değiştirince üstüne salça koyuyoruz iyice karıştırıp üstüne küp küp dildiğimiz patatesleri koyuyoruz bir tur daha karıştırıyoruz ve üstünü hafif geçecek şekilde sıcak su katıyoruz..Tıkır tıkır pişmeye bırakıyoruz...
Afiyet bal şeker olsun..
Yerin 7 kat dibi notu:Yemeğinmi herkes çok beğendi daha öncedende deneyimlerim olmuştu özellikle zeytinyağlılar favorimdir iyi yaparım..Karnım açıktı sanırım...Geliyorum mutfak :)
Vakit bulursam ilk iş yemeğimin resmini koyacağım :)
Not:İşte resmi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder