11 Kasım 2011 Cuma

Nostaljiğim ben

1980 e kadar olan müzikleri çok beğeniyorum..Ve filmleri de..Eski olan her şeyi seviyorum..Arkeoloji,tarih,antropoloji..Sanki o dönemde yaşamış gibi..Orada yaşamaya çalışır gibiyim..
Efes antik kente gittiğim tüm zamanlarda kendimi o dönemin kıyafetleri içinde düşlerken bulmamda bu yüzden ..Belki de o zaman insanlarını daha samimi bulduğumdan..Artık filmler,şarkılar,diziler hepsi yapmacık oysa o devirde açan bir gül bir farklı bülbül bile ayrı güzel öterdi gibi geliyor..Saatlerdir oturup "Şecaattin Tanyerli"nin Tango larını dinliyorum..O sözler nasıl anlamlı..İçimi delip geçiyor..Aranılan kan gibi..
Biraz o dönemde yaşayanları kıskanıyorum..Giyim tarzları bile ayrı çafçaflı..Upuzun puantiyeli kabarık elbiseler..Sanki prenses gibiler..Tabii korse pek iç açıcı gözükmüyor..
Ama hiç bilmiyorum..O siyah beyazlığın içindeki rengahenk hoşuma gidiyor..
O zamanın centilmenleri..Erkeklerin yakalarındaki mendiller..Sevgililerin birbirlerine mendil işlemesi..Ben hep o dönemde kaldım..Geri kafalı değilim..Hatta milenyumun fazla ilerisinde kaldığımdan sıkıntı yaşıyorum ama sırtımı asla eskiye dönemeyecek kadar bağlıyım..
Ben küçükken "Samanyolu"  adlı şarkıyı seslendiren "Berkant" a aşıktım...Sanırım ilk okula gitmiyordum daha..Her gün takar tüm gün adamı dinlerdim..Anneme "Ben büyüyünce Berkant ile evleneceğim " derdim..Annemde "Tabii kızım tabi" diyerek benimle alay edip gülerdi..Sonra onu televizyonda görmüştüm..Yaşı baya büyükmüş..O zamanda vaz geçmeyerek "Yaş önemli değil evleneceğim işte" diyordum..Sonra zaman akıp geçmiş ve ben onu unutmuş olduğumu fark ettim..
Bunu anlatmamın bir nedeni var elbette..Bir söz vardır bir insan hayatınızdan çıktığında ilk unuttuğunuz şey sesidir..Hayret ki üstünden 10 sene den fazla geçti ama şuan Berkant'ın "Otur şöyle karşıma at sakızı ağzından sevgi dolu türküler dökülsün dudağından baklaları atı ver fırlat bana çingenem bugün yeni bir dünya yaşat bana çingenem ah çingenem ah çingenem" sözleri sesinin tonuyla kulaklarımdan akıp gidiyor..
Çokda nostaljik biriyim..
Nostlajik bir kaç kare ile de nostaljik yazımı bitireyim..
Hiç bir fırsatı kaçırmaz Ediz Hun'u eklerim..
Bu film izlenmeli "Sevmek Zamanı"Müşfik Kenter,Sema Özcan filmi..
Casablanca'yı bilmeyen yoktur sanırım..

Buda benden size bir güzellik olsun..



3 yorum: