3 Mart 2012 Cumartesi

Kafka

Kafka'yı anlamaya çalışıyorum şu aralar.Artık Kafka okumam gerektiğine karar verdim ve evvel gün gidip aldım.Adı "Şato"şuan önsüzünü okudum gibi.Ön sözü herkes okumaz sanırım ben ise önsözleri bırakın basım tarihlerinin olduğu yerleri bile okuyan bir kişiyim.Kafka'nın dili ağır geldi.Yorucu milim milim ilerliyorum.Ama hepsi anlamlı.Gerçekten okuduğum her şeyden bir şey anlıyor gibiyim..Sanki her kelimesinde farklı şeyler düşündürüyor bana.
Bir adamın ruhunun şatosunda gezmek çok garip.Hemde kendinden bile korkma raktesinde bir adam bu.Aşık bir adam aşık olduğu kadına güvenen ama korkusu her daim ağır basan bir adam.Belki de şato onun için bir olgu belkide şatoya alınamaması  onun korkusu ..Şuan ben öyle düşünüyorum..Daha başındayım.Ve günler sonra bitince tam tezimi yazacağım..
Yinede ben kafkayı sevdim.
Sayfa 17 de şöyle demiş "Hataların dünyada değil,yalnızca kafalarda var olduğunu sölyemişti.Nedensiz bir dünya yoktur ve hata fikri,insan algılamasının limitlerini,tüm bağıntıları bilmeme durumumuzu ve toplam nedenselliği aramamızı yansıtır."
Sayfa 15 "Bazen insanın günaha düşüşünü herkesten iyi anladığımı düşünüyorum."

5 yorum:

  1. Dönüşüm kitabı gerçekten tuhaf gelmişti, dili biraz ağır ama dünya ya farklı bir açıdan baktırıyor insanı. Acaba Şato nasıl bir kitap...

    YanıtlaSil
  2. Güzele benziyor şimdilik bn sevdim baştan iyi başladı ağır ama güzel..

    YanıtlaSil
  3. O zaman pazartesi bende alıp okumaya başlayayım... Hazır diğer kitap bitmişken. :)

    YanıtlaSil
  4. Eh elimde kitap yok yarın alacağım ve başlayacağım.:)
    Yoksa senden önce bitirirdim hıh! :P

    YanıtlaSil