6 Eylül 2012 Perşembe

Angara Havaları

Düğün dediğimiz zaman her daim olmazsa olmazlardan biridir "Angara Havaları"..Düğün sezonları açıldı hatta hızla sıcak havalar bitmeden son demlerinde devam etmekte..
Dün gittiğim düğün herhalde ömrümde bir ilktir ki.Ne Efelerin efesi oynandı yani Zeybek ne de Halay çekildi.Tamamen Angara Havası bir düğündü.
Adını bile duymadığım sayısız şarkı eşliğinde göbek atan kadınlar falan.Bense ilk oturduğum pozisyondan hiç kalkmadan insanları kesiyordum.Bir yandan önümüze konulan ve benim paketi açamam üzerine babamın iş arkadaşı bir amcanın açması sonra sorunun bende olmadığını anlayıp tüm masanın(10 kişilik yuvarlak Arthur masası) çerez poşetlerini açmasıyla devam etti.Aslında yiyebileceğimi pek düşünmüyordum.Sert gelir burnum ağrır falan diye çünkü öyle saçma sapan şeyler yasak ki anlatılmaz.Ama maşallahım var artık çok iyiyim.Burnum baya düzeldi.Artık daha az acır oldu.
Neyse düğündeydik.
Güzel güzel süslendik.İki güzellik olarak babamın iki koluna girip yürüdük.Babam "Hehe millet bir güzel bulamıyor ben iki tane buldum."diyerek yürüdük.Kır düğünlerini pek sever miyim bilmiyordum.Sonuç idare eder.Öyle düğün fantazilerim dahi yok.Güzel ferah bir yer olsa kafi.Aslında dün dikkat ettim de herkes yemekli düğün olsa ah diyor.Fakat o para ah o para kolay mı efendim kazanmak.Sen ye iç 50 tl tak git!.Ama o yemek,içecek,mekan,orkestra, fotoğrafçı parası babalar gibi babalara giriyor yani..Tabii yapılamayacak bir şey değil.Belli bir birikim ile ne güzel düğünler olur..
Devamlı "Angaranın yolları...Kaldıramıyom kollları "diyen Ümit Besen ile Nejat Alp karışımı bir piyanist şantör vardı..
Sonra aklıma gelen bir kaç kere "Bulguru kaynatırlar aman bulguru kaynatırlar..."..
Kısacası bir Angara Havası Gecesi yaşadık.
Bir ara değişiklik olsun diye oryantal açınca anam o kadınların titreyip bildiğin Recep İvedik teki gibi dans etmeleri görmeye değerdi..
Bir ara sıkıldım tabii araba yarışı oynadım yalan değil.
Fakat arada milleti izleyip güldük.Hatta babam bir ara dönüp"Bu sene bayanların abiye modası değişmiş herhalde."demesiyle yerlere yapıştık.Pek bilir canımın içi her şeyi..
Takılar,paralar takıldı.Vedalaşıldı..
Tam çıkarken çalan şarkı..
"Kaldıramıyom kolları....."
Hayde...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder