17 Ocak 2014 Cuma

Zavallı Üstün Zekalı Çocuklar

Bunu üstün zekalı bir çocuk çizmiş sitelerinde görüp çok beğenmiştim.Sahibi görürse kızmasın lütfen gerçekten çok becerikli bir çocuk..
Siteyi okurken aileler mesaj atmışlar normalde ne bileyim insanlar çocuğum aptal diye üzülürler bu aileler zeki diye üzülüyor aslında haksızda sayılmazlar.Sorun bizim ülkemizde üstün zekalı çocuklar için doğru okullar yokmuş ve bu eğitimleri karşılamak çok ücretliymiş.Bu çocuklar pek ödev yapmayı sevmediği için hocaları ceza ödevleri veriyormuşlar.Üstün zekalı oldukları için çalışmayıda pek sevmiyormuşlar üstelik biraz arkadaş canlısı olmadıkları için iyice yalnızlığa itiliyorlarmış.Hocaları üstün zekalı diye devlet okullarında fazla baskı kurup yanlış eğitim verip çocukların okula gitme isteğini kırıp notlarını düşürüyormuş bu çocuklar biraz otoriter tiplermiş yazıları çirkin yada anlaşılmaz olurmuş.Okuma yazmaları erken başlıyormuş.Bu arada dünyada ortalama sıralamasında Türk insanın IQ su 90 mış pek yüksek değil yani ..Normal zekalı yani bu halk buradan bunu anlıyoruz ..Başka ülkelerinde var ve üzülerek söylüyorum vasat zekalıyız çünkü çok okuyan ileri ülkelerin çocuklarının IQ seviyeleri daha yüksek çıkmış tabii bizden düşüklerde vardır ama onlarda işte 4.dünya ülkeleri biliyorsunuz biz yıllar yılı gelişmekte olan 3.dünya ülkeleri olarak geçiyoruz bir gelişemedik.IQ sadece kalıtımsal değil dış faktördende etkileniyor ama biz pek etki edememişiz.Ben 2 sene önce bakmıştım uzun bir testti 126 çıkmıştı merak ettim dedim bir anda Türk halkınınkine bakarken kendime de baktım zekiymişim ben ya sevindim vallahi hep derlerdi gerçekmiş..Bu arada dahiliği,zekalığı lütfen çalışkanlıkla karıştırmayalım ben ve benim gibiler tembel olabilir bolca tembeldir bunlar zeki insan tembeldir.Eee bilim adamları diye sorarsanız onlar hem zeki hem çalışkan biz sadece akıllıyız..Ben tembelim hatta ultra tembelim tembel olmasam çok güzel olurdu..
Bu arada bu ailelere çok üzüldüm çoğu keşke çocuğumun üstün zekalı olduğunu bilmeseydim diyor.Deme öyle çocuğuna onun seveceği zeka gelişim oyunları al sonra ona ceza olarak değilde onunla keyif alarak hayal kurarak kitap oku,okut..Mümkünse legolar alın..İmkanınız varsa laboratuvar ortamları gezdirin.Akıllı olmak her konuda akıllı olacak değil ya.Mesela Beethoven bir dahi ama müzik dahisi çocuğunuzun neye dahi olduğunu bulunuz.Üstteki çocuk mesela belki bir resim dahisi olamaz mı?
Üzülmeyin anne babalar Türkiye'de şartların olmadığını fark ettim ama evde eğitim veren akıllı annelerde varmış mesela veya çocuğunuz okula gitsin ama siz hocasıyla irtibatta olun veya özel okullara göndermeye çalışın çocuklarınızın ufkunu açmak siz ailelere kalıyor olmuyorsa bu kadar dersiniz..Üzülmeyin..
Bu arada ciddi ve ya gayri ciddi konuştum lakin önemli olan çalışkan olmak..Hem akıllı hem çalışkansan aferin yok çalışkan ve tembelsen üzücü.Derslerimde kötü olmasam bile ders vakti ders yapmadığım bir gerçek.Ha annemlere göre bunun önemi yok geçiyorum dersler güzel geliyor o yüzden tembel olabilirim..
Bu arada dünyanın en zeki adamı olarak geçen Koreli Kim Ung-Yong(IQ 220)'un hayatına bakarsak bu üstün zekalı olmanın güzel gibi gözükürken ne zor olduğunu anlarsınız..
Allahtan ben üstün zekalı falan değilim ohh ben okumayı bile 3.sınıfta öğrendim ağalar dikleksi falandı her halde hoca aptal zannettiydi beni.. 
Not:En zeki kadını Marilyn Vos Savant (IQ 228) miş hay Allah yani bir kadın erkekten daha zekiymiş..
Gururduydum vallahi maşallah 
Bu Avrupa içinmiş..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder