i love modaturkiye

29 Mart 2014 Cumartesi

Bilim insanı olmak zor

Buraya girmeyeli neredeyse 2 hafta olmuş..Çok yazmak istedim ama ben sığ bir hayata sahip biriyim.Ama yine de bir yerden başlamak istiyorum..
Bir bölüm öğrencisi olarak beni 4 yol bekliyor.Ya akademisyen olacağım ya sivil hayatta çalışacağım.Akademisyen olursam ya bilim adamı olacağım ya sadece hoca..Sivil hayatta ya fabrikada çalışacağım yada öğretmenlik yapacağım-aradaki fark burada üniversite hocası olmayacağınız araştırma yapmayacağınız gerçeği..
Velhasıl kelam ben kendime bir alan seçmiştim kafamdan ama işte hayat bizim istediğimiz gibi gitmez biz hayatın istediği gibi gideriz..O düşüncemden vazgeçmedim üstüne gideceğim..
Bu arada ben boş durmadım ve çeşitli yerlerden kendime staj aramaya çalıştım ama bakalım şimdilik aylak duruyoruz..Acılar içindeyim geceleri çenemi sıkarak uyanıyor rüyamda kimyasal formüller ve ligantları görüyorum..
Hatta bu gece ligant ile ilgili tahtada bir yazı vardı kafam karışmış birine soruyordum rüyamda o derece..
Okulda çok ama çok sevdiğim bir kız arkadaşım ile istediğimiz alandan tez almak istedik ki daha 3.sınıftayız onlarda yok canım olmaz şimdi çok az vakit var yetişmez ama gidip TÜBİTAK'a başvurun dedi biz tabii bulamadık çok üstüne düşmedik sonra ne görelim okul bir ilan vermiş bu konuda hemen o arkadaşıma dedim ..
Eve döndüm ve beni aradılar "Hadi bizde başvuralım!"..
Tamam dedim bende ama benim daimi bir erkek sınıf arkadaşım var onunda katılıp katılmayacağını sordular bende ona "Hadi sende gel ne olur." diye direttim..
Ertesi gün bu işlerin zor işler olduğunu anlamaya başladım..
Bilim insanı olmak meşakkatli,hırslı,sabunlu yollardan yürümektir.
Okulda buluştuk ve içimizde en yüksek transkript notuna sahip olan başvuru yapacak yani bize başkanlık edecekti benim en kötüsü söylemesi ayıp neden bilmiyorum çok kötü notlu değilim ama bu dönem tavan yapmak için çalışıyorum.Benim çağırdığım arkadaşımın en yüksekti birde bir kız arkadaşımızın iyiydi.Tam yürürken not ortalamaları Hubble teleskobu civarında gezip Kimya Mühendisliğinde çap yapan bir grup var onları gördük bizim S. iyi çocuk hemen bu işlemle ilgili soru sordu çünkü onlarda başvuru yapıyordular ve şöyle demeye başladı o hırslılar;"Siz başvuramazsınız boş verin,zor iş bunlar,not ortalaması şart." falan filan diyorlar.Hocaya gittik bize yapılacaklar talimatı verdi ve bize şöyle dedi;"Ben sizin tez hocanız olurum." fakat biz o kadar meşguldük ki bunu bir anda unuttuk..
Ana bilim başkanı hocamızın yanına gittik kendisi iyi mi kötü mü anlamadığım bir adam zira benim başımı yaktı çünkü aldığım dersi tekrar aldırttı muaf etmedi ..Baktık derste kapıda beklemeye başladık.Neyse 1 saatten fazla bir süre geçtikten sonra çıktı bizde onu kapıda yakaladık ve hemen yanına koşup söyledim -başvuru yapmak istiyoruz belge lazım falan diye umursamadı ve resmen bizi başından attı ve kim sizin tez hocanız diye çıkıştı diyebilirim.Diğerleri hemen üzüldü bende yapmayın böyle olur dedim..Bir şekilde elimizden geleni yapmamız gerekliydi..
Hemen hocanın yanına indik kibar tatlı bir kadın.. Hocanın yanına indik ben ;" Hocam bizim tez hocamız olur musunuz?" dedim girer girmez unutmuştum çünkü hocada gülerek " Olurum tabii." dedi sonra hocaya durumu anlattım hemen bizimle yukarı çıktı bölüm başkanı ile konuştu yetmedi bize bir Profesör ayarladı bize tavsiye mektubu vermesi ve yardım etmesi için çeşitli onay belgeleri aldırdıktan sonra yarın buluşup başvuru yapalım dedi..
Mutlu mesut eve döndük..Bu arada yarın son gün ve akşam 5 e kadar vaktimiz olduğunu bilmiyorduk.
Ertesi gün benim dersim vardı fakat hoca dersi iptal etti.Bu benim işime geliyordu çünkü tez hocamızın yanına erken gitmemiz gerekliydi bende kütüphanedeki işimi halledip 'Aldığım kitapları bir gün geç götürüp 75 kuruş ceza yedim.'.Sonra kendi bölüm cafemdeki arkadaşların yanına gittim daha çok konuyla ilgim olmadığı için dinleyen taraf ben oldum..
Vakit gelince hocanın yanına gittim.Zavallı hoca boğuşuyordu..
Şu konuya değinmedim biz 4 kişiydik fakat bize şöyle dediler " En fazla 3 kişi olabilirsiniz." bunun üzerine grubumuzun tek erkeği olan ve benim gel dediğim arkadaş atar gider yapıp "Ben gidiyorum." demeye başladı bende "Hayır gitmiyorsun." dedim.Nitekim gün sonunda ben ayarlama yaptım ve o benim başkanım, diğer iki kızdan notu yüksek olanda diğerine başkanlık etti.
Ben böyle konularda hiç panik değilim hızlı ve pratik zekalı olduğumu kanıtladım yine..Bunlara kalsa vazgeçecektik zaten S. her zaman vazgeçmeye ve isyan etmeye meyilli bir erkek bu huyuna bazen gıcık oluyorum..Neyse böylece bizim konumuz ayrı kızların ayrı oldu..Hocada iki ayrı tez özeti hazırladı yaklaşık 7,8 sayfalık özetleri kuruma sunacaktık.Diğerleri de geldi bu arada o Hırslılar Grubu devamlı karşımıza çıkıp S. ye devamlı işte siz yapamayacaksınız,zamanında yetişmez diyordular ve merak edip evraklarına bakmak istediğinde hırsızdan mal kaçırır gibi kaçırdılar buda bizim gruptakilerin çok ağrına gitti fakat benim umurumda değildi .Ben kimsenin sözü ile bir işten vazgeçecek biri değildim yine bunlar vazgeçecekken önledim.Benim başka bir derse gitmem gerekiyordu ve ayrıldım onlarda bu sırada sözde tezi kontrol etmişler ki yanlış etmişler hoca sende bak deyince fark ettim hemen.
Ben döndüğümde hoca yoktu ve saat 15:15 civarıydı. Ve bizim başvuru vaktimiz gittikçe azalıyordu bu arada bir çok işlem sorunu vardı banka hesapları falan filan bilmek gerekliydi arkadaşlar onları öğrenmeye gittiler hoca geldiğinde 16 civarıydı ve bir saat kalmıştı bu arada Hırslılar Grubu odamıza girip kıs kıs gülmeye ve "İnternet çok yavaş yetişmez." diyerek gülüp gittiler.Hoca halletmeye çalışıyor ama bir türlü olmuyordu hepimiz gerildik saat artık 17 olmuştu sistem kapanmadığı için çıldırmışcasına uğraşıyorduk ama site aşırı yükleme yüzünden o kadar yavaştı ki olmuyordu.
Hoca o sırada kız arkadaşları kayıtlamaya çalışırken benim başım dönmeye başladı artık olmayacak bu diye .Hoca "S. senin T.C. numaran neydi." dedi.S. söyledi hoca zaten şifreyi ezberlemişti artık bende bildiğim tüm duaları etmeye başladım ve bir anda onaylandı hepimiz mutluluktan delirdik.Fakat S. hemen çekti gitti.Beklemesi gerekliydi kızlara ayıp yaptı tek kendini düşünür gibi bir tavır..Ben bekledim hoca uğraşmaya başladı ben ve diğer kız açtık ellerimizi dua etmeye başladık ve oda onaylandığında hoca arkadaşa çak beşlik yaptı ve göbek atarak döndük.Çok zordu gerçekten ve ben çok açtım eve nasıl döndüm bilmiyorum.Dilerim projemiz kabul olur..Bize başarılar dileyin bu bilim insanı olmak için ilk adımdı..İlk adım bu kadar zorken devamı nasıldır acaba..



9 yorum:

  1. Uzun bir aradan sonra hoşgeldin :)
    Tübitak, projelerle falan uğraşmak eğlenceli, prosedürlerle boğuşmak ise intihar sebebi. Umarım başvurunuz kabul olur ve istediğiniz başarıyı elde edersiniz. Tebrikler ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum :)
      Sorma şimdiden zorlu başladık umarım kabul ediliriz o kadar heyecanlıyım ki anlatamam sana :) Zaten benim ne biçim heyecanlı bir tip olduğumu biliyorsun :)

      Sil
  2. Proje katılım işleri çok zor yaa. umarım istediğin sonucu elde edersin süreç seni yıpratmaz .
    bu arada seni mimledim =) http://zamskaa.blogspot.com.tr/2014/03/mim-mimi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl zor yıpranıyorum sanırım yavaştan ama umarım olur :)
      Hemen bakıyorum :)

      Sil
  3. oyyy! okurken benim başım döndü, senin uğraşırken halini düşünemiyorum bile:)
    bu kadar istediğine ve başvurmak için uğraştığına göre; titiz çalışıp çok güzel bir sonuç çıkaracağına kuşkum yok.
    hayırlı olsun, kolay gelsin gülni..m :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunları yaşarken fenalık geçirecek gibi oldum :)
      Günlerdir uğraşıyorum birde kabul olsa elimden gelen her şeyi yapacağım :)

      Sil
  4. vays çok tebrik ederim şimdiden :)

    branşın neydi? gerçi çok da önemi yok, eğer ilgin varsa, araştırma yapmanın diğer mesleklerden çok bi zor tarafı yok. tübitak falan tamam başta iyi hoş da sonra çok da bi olayı olmadığı ortaya çıkıyor, önemli olan sen gerçekten ne istiyorsun? bu konuda sanırım sayfalarca yazı yazabilirim heheh. bu arada cidden bu konuda düşüncen varsa konuşalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimya benim branşım senin?
      benim aslında kafamda hedeflerim var inan bunu buradan anlatamam çünkü çok kirli çıkıyım kimsecikler duysun bilsin istemiyorum kendi alanımdan :D ama konuşalım..

      Sil
    2. :) ben endüstri mühendisiyim. buraya bu mesajı yazdığımı unutmuştum, rastgeldim de cevap yazma şansım oldu. fikirler güzel tabii, önemli; ama senden başka birileri zaten yapmış olabilir :) bilim enteresan şey vesselam.

      Sil