20 Eylül 2014 Cumartesi

Teyzenin bir günü

Ben çok uzun zamandır hiç giremedim nedeni şehir dışında olmam ve yeğenime bakmamdı.Eniştem ve ablam geceleri iş nedeni ile nöbetçi ailecek yılın 6 ayını resmen Türkiye'nin bir ucunda geçiriyoruz babamlar 3,kardeşim 2 ve bende yaklaşık 1 ayımı onların evinde geçiriyorum.
Sonuçta çocuk sokakta kalamaz ve daha 4 yaşında kendi kendini idame edemiyor..

Size minik yeşil başlı göven ördeğimle olan bir günümü anlatacağım ki ben bugün döndüm bu anlattığım oradayken ki gün ritüelim.
Sabah 7 odamın kapısı yavaşca açılır yada yanımda yattığı vakitler yataktan gizlice çıkar tabletimin başına geçer.
İçinde onun için indirdiğim ingilizce çocuk şarkılarının olduğu adını ekleyeceğim onu açar(Kids Songs)..Daha sonra oyunları var Temple Run2 özellikle onu açar ondan sıkılırsa Minion Rush açılır.Bu sırada çok sıkılır 7.15 ve "Teyzeeeee Teyzeee teyzeee ben çok sıkıldım." ve ben çabucak kalkarım.
"Çişini yaptın mı teyzem?"
"Evet yaptım." yalan söylüyor asla yapmaz.Kucakladığım gibi tuvalete taşırım ve tuvaletini yapar tam ellerini yıkamadan çıkacakken tutup geri sokup ellerini yıkarım.Ve koşarak tablete gider bende yatakları toplarım ve ona yumurtalı kaşarlı kekikli omlet hazırlarım.Ekmeklere onun sevdiği acı sos,ballı kaymak,çikolata olan 3 farklı ekmek hazırlarım ve kreşe gidiyorsa giysilerini hazırlarım.
"Bebeğim gel kahvaltı hazır ,kreşe gidicez."
"Hayır gitmicem ,yemicem ben seninle kalıcam yaaa."
İçeri giderim kucaklayıp mama sandalyesine koyarım.Bu sırada yemek istemez .
"Ay bunu ben yiyeyimm."
"Hayır benim o ."diye elimden alır ve ben amacıma ulaşmanın verdiği keyifi hiç çaktırmam ve sonra yemeğini tamamen yer bu sırada elde tablet "Twinkle twinkle little star,Kırmızı balık vs" şarkıları benzeri şarkıları söylerim oda
"Ya ben söylicem ." diyerek uydurur bu arada o sandalyede onun çorapları donu değiştirilir ve kucağa alıp tuvalete gideriz.
"Teyzecim sakın kreşte işeme tamam mı?"
"Tamam."
"Öğretmenine söyle tamam mı?"
"Tamam."
"Hangi diş fırçası?"
"Bu."
Ve birlikte dişlerimizi fırçalarız arada yorulunca onunkini de ben fırçalarım.
Sonra "Hadi dişlerine dilini değdir."
Gözleri kocaman açılır iri iri bakar." Kayıyor." diyerek güler.
Elleri sabunlarız.
Ve yine;
"Gitmicem beni bırakma teyze üzmücem seni."
"Ama bebeğim mecbursun."
"Beni İzmir e götür bana sen bak."
"Biraz daha büyü."Bu arada giyinmeye başlarım.
"Teyzecim buraya gel."
Her zaman koşarak gelir.
"Üstüm olmuş mu saçım güzel mi?"
"Çok güzel teyze çok yakışmış ki. Ama ama saçını böyle yap ben yapayım mı."
Ve kucağıma aldığım gibi kreşe gideriz.
Bırakırken bazen ağlar ben kordon da yürürüm eve dönerim evi temizlerim yiyecek hazırlarım kayısılı çayımı içerim saat onsuz geçmez ama eve gelince canıma okuyacak biliyorum.
Kreşe giderim alırım.
"Teyze sen şirine ol!"
"Yoruldum ama yaşlıyım ben."
"Hayır!! Sen şirinesin ben köpek balığı."
Ve 2 saat süren evcilik merhaba bu sırada akşam yemeği yemeğe gideriz ve masada yemek yedirirken ben hala bir yandan şirineyi seslendiririm .

"Ooo şirin baba nerdesin kayboldum."
Bu benim bebeğimi en gülümseten söyleyiş kelimem kayıp olmamı seviyor.Köpek balıklarının olduğu yerlerde şirineyi yüzdürür ve ona bir şey olmaz.
Yine el yıkama ve tuvalet ..Götürmezsem altına edeceğini biliyorum.Belgesel izleriz resim çizeriz ben ona süt ısıtırım ama tatmam lazım çünkü paşam asla sıcak sevmez bana çekmiş hergele soğuyana kadar bekletir.
Yatırırım.
"Teyze korkuyommm."
Yanına yatarım elini göğsüme dayar ve uyur..

Benim küçük meleğim şimdi bensiz..Onu daha şimdiden çok özledim.
Dün ağlayan gözlerini.
"Bugün değil bir gün gidersin bugün değil ama." diyen sesi boynuma sıkıca sarılması.
Poposunu mıncırıp.
"Ah bu popo neden yumuşak ki?" dediğimde sırıtıp.
"Çünkü o pop teyze seninki de yumuşak "diyen komikliklerini özlüyorum.

En çokda "Benim en sevdiğim yeğenim kim?" dediğim de tek yeğenim olduğunu unutup;"Ben ben" demesini seviyorum..

4 yorum:

  1. Fırat karikatürleri gibi güzel zaman geçirmişsin. Ne mutlu sana :-)

    Allah kavuştursun en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  2. Oyy yerim onu yaa. Gözümde canlandı resmen.Benim de 2 yaşında yeğenim var. İkinciye teyze oldum ben :)
    Seni o kadar iyi anlıyorum ki. Çok seviliyorlar çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hemde salt sevgi :)
      Teyze olmak güzel gerçekten senin ki tam mis kokulu çağında..

      Sil