11 Şubat 2018 Pazar

Nerelerdeyim?

Uzun kış uykumdam uyandırdı Tulkas?! beni bugün. O zaman nereden başlayalım anlatmaya nerelerdeyim yahu ben .
Fabrikadaki ARGE sorumluluğu işimden ayrıldıktan sonra çok uzun süre işsiz bekleyemeyeceğim için kendimi Global bir iletişim firmasının kollarında Finans birimine attım. 5 vardiyalı işe gidip geldim bu süreçte çoğunluk gece vardiyasında çalışıyordum bir yandan kuş kadar maaşımla kendi çeyizimi düzme ve birikim yapma telaşem vardı. Biz düğünümüzü kendi bütçemiz ile yaptığımız için hem vakit hem masraf demek fakat biraz tutumlulukla şükür her şeyi müsrifçe atmadan kendi alın terimle tamamladım , tamamladık. Gerçekten iş bedenen hiç yorucu olmayan ama ruhen yıpratıcıydı özellikle de tek Off sistemi ile çalışmak ve ayda bir kere ne zamana geleceği belli olmayan çift off ile beni üzüyordu ama her zaman kendime mutlu olmak için söz verdim. İnsanların aşağılamaları , alaylarına rağmen ( kendi alanım dışında çalışmam komikti onlara göre ) ne moralimi bozdum nede ters cevap verdim beni yalnız darda olanlar anlar , sonuçta ben namussuzluk mu yapıyordum ? helal paramın derdinde kimseye aileme bile boyun eğmeden yıllardır çalışıyorum .Peki bunu diyen insanlar benden daha mı üsttüler ? Hayır ! Onlarda kendi mesleklerini yapmıyor hatta bazıları çalışmıyordu bile bana burun burkmak daha kolaydı. Halbuki içimde ne üzüntüler ne yorgunluklar var bunu bir ben biliyorum. Ama yılmadım aynı birim içinde daha iyi bir birime geçmeyi kafaya koydum . Ve yılbaşıyla beraber istediğim birimden bir anda bir sürpriz ile karşılaştık çok yakın arkadaşımla , gece vardiyasında amirimiz yanına çağırdı bizi sohbet edeceğiz veya aylık kritik yapılacak sanıyoruz öğrendik ki birim büyümeye gidiyor ve 3 kişi alınacak ve 2si biz seçilmişiz. İnsan mutluluktan ağlar mı ağladım böyleyim ben artık beni üzen şeylere gülerken beni mutlu eden şeylere ağlayan biri . Amirimiz dedi ki " Kızlar siz seçildiniz çünkü ne zaman sizi alsam desteğe bir kere işten kaytarmadınız , herkese sordum herkes sizin işinizi doğru düzgün yaptığınızı ve çok iyi anlaştığınızı söyledi ." . Yani demek oluyordu ki bir tık daha yüksek maaş , düzenli vardiya (tek vardiya memur tipi), bir hafta ertelemeli çift off. Herkesten 1 hafta sakladık ilan edilene kadar. Bu sırada ben herkesten ailemden bile gizli sadece Tuxedo'nun bildiği bir şekilde Ales'e girdim . İçten içe rüyalarımda bile yüksek lisans'ın hayalini kuruyor bazı günler ki bu sıksık oluyordu Profesörümü rüyamda görüyordum "Neredesin ?" diyordu bana rüyamda. Ales'ten başarılı puan alınca yabancı dil sınavına girmem gerekti yine kimseye haber vermeden az çok imkanım oldukça ki çok az imkanım var işten sonra evde birde yeğen mesaim var ki evlere şenlik. Sınavdan iki gün önce bir rüya gördüm ' Rüyamda hocam beyaz bir gömlekle sen neredesin seni çok özledik ' diyordu sarılıyorduk nasıl mutluydum sabah uyandığımda bir kere daha hedefime tutundum.Çok zorlu bir şekilde sınava girdim . İlk defa o zaman söylemek zorunda kaldım birilerine Amirime söyledim ve sınava gittim. Güzel geçmişti ama güzel geçti demeye o kadar çekindim ki sanki söylersem ve olumsuz olursa alay edilecekmişim gibi. O 1 gün nasıl geçti bilmiyorum . Mesaideyken sık sık sisteme girip sınav sonucu açıklandı mı diye bakıyordum ve o anda geçtiğimi gördüm yani enstitüye talebimi iletebiliyordum. Hemen hocama yazdım " Hocam ales ve yabancı dilden başarılı sonuç aldım eğer sizin içinde uygunsa ben sizinle yüksek yapmak istiyorum " yazdım derken mesaj geldi " Çok sevindim hoşgeldin aramıza tekrardan laboratuvarda görüşürüz. " dedi. On milyon kere o mesajı okudum. Yine de kendimi galyana vermemeye kararlıydım . Kendime hep söz vermiştim hocamın karşısına başarılı olmadan çıkmayacağım diye ve sonunda karşısına çıkmıştım . 1 hafta iş yerinde ders çalıştım evde imkanım olmadığı için 25 saniye aralıklarla yazı okuyordum. Mülakattan bir gece önce sabaha kadar tezime çalıştım. Sıradan elbiselerimi giyip okula gittim. 10 kişi mülakata gelmişti. Bu sırada hocam bizim kata geldi ve bana tıpkı rüyamdaki gibi 'Sen neredesin , hoş geldin ' dedi ve sarıldı ' Artık Pinpin ile beraber çalışacaksınız ' dedi daha mülakata girmemiştik ama kesin konuşuyordu. Başka bir meslektaşına bizden bahsettiğini iletti ve derse gitti. Eski bir arkadaşımla karşılaştık neden geldiğimi bilmiyordu ;" Dün resmini gördüm ig da dedim ki bu kız yüksek neden yapmıyor o kadar mallar yaparken ." diye beni paylarken" Yüksek lisan mülakatına geldim." dedim adeta benden çok sevindi konuştuk durduk. Saatler geçiyordu ve çıkanlar bacakları titreyerek çıkıyordu. Benden bir önce giren kız hatta yere yığıldı o kadar komikti ki ama bir yandan da ne oluyor içeride ya diyordum tırsıyordum çünkü orada işe gitmek zorunda olan tek kişi bendim ve herkes haldır huldur ders anlatıp duruyorlardı ve öyle çıkmaları insanı korkutmuyor değil.Bir yandan benden önce çıkan kızın en kolay soruları malca bilememesi beni hayrete düşürüyordu çünkü cidden aşırı çalışmadığım halde bana çerez geliyordu. Derken sıra bana geldi yarabbim bu nasıl şanstır tezimle ilgili sorgu yapıldı sonra ben ne desem onunla ilgili herkes kendi ana bilimine uygun soru soruyor şansıma da bildiğim şeyler oluyor sen derken hiç tanımadığım bir hoca bana yardırmaya başladı ama paso problem çözdürüyor terliyorum , sesim kısılıyor ama doğru yapıyorum . Bölüm başkanı kadına yeter kız biliyor dedikçe kadın yetmez diyor .En sonunda her şeyi bildim bu hıncını alamadı benden . Tabii soran oluyor nasıl geçti her şeyi doğru bildiğim halde yine o korkakça duygu ile diyemiyorum güzel geçti " Eh " diyorum görücez yarın nede olsa. Nalet sonuç bir türlü açıklanmıyor bölüm başkanlığı dahi nereden açıklanacağını söylemiyordu ki yine işte öğrendim on kere baktık sanki bir şey sihri bozacakmış ta külkedisi 12 den önce sindrella olmaktan alınacakmış gibi. İçim rahat bir şekilde söyleyebilirim ki ben artık Master öğrencisiyim. Ve yine kendime inanıyorum ki 2 sene sonra burada Doktora öğrencisiyim diyeceğim.
Bu yıl nasipse evleniyorum . Hep bir sonbahar gelini olmayı düşünürken yaz gelini oluyorum çok az kaldı . Neredeyse 2 yıllık nişanlıyken evlenmiş olacağız. Çok içimizde sinen bir kır düğün salonu tuttuk inanılmaz minnoş sahipleri var.Umarım kazasız belasız geçer . Bir yandan çok kitap okumaya çalışıyorum. Bir yandan ufaktan ders çalışmalarıma başladım. Belli oldu ki bizim evde en çok kütüphanemiz kullanılacak biri iş kolik bir eş diğeri eğitim sevdalısı bir eş. Masa kapışmaları olacak gibi duruyor. Her ne kadar bu yazıyı görme ihtimali düşükse de çok teşekkür ederim iyi ki benimle sırdaşım , eşim , üzümgözlüm.
Bu arada işi bırakmayı düşünmüyorum gece lab'da gündüz işte olacağım nasipse dersler seçildi bile. Force with me diyerek SW fanı olarak kapatalım.

Bir kaç güzel öneri ile kapatalım bugünü ;
Okunacak kitaplarda;Margerat Atwood- Damızlık Kızın Öyküsü
İzlenecek filmlerde; Çingeneler Zamanı
Dinlenecek şiirlerde;Genco Erkal- Ben içeri düştüğümden beri
Dinlecek şarkılarda; İncesaz- Sevdayla hesaplaşırız
İzlenecek dizilerde; Handmaiden Tales

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder