22 Ocak 2013 Salı

Bir anlasam

Bazı insanları anlamıyorum..Bugün üzüldüm gerçekten..
İşte canım sıkıldı.Birinci olay bir beyefendi adı Aşcı kendisi tulumba istiyor ama bana "Onları maşa ile koy."diyor.100 tanesini tek tek maşa ile nasıl koyabilirim.
Bundan önce 2 beyefendinin hakaretlerine maruz kaldım.Bozuk param kalmadı diyorum hakaret ediyorlar..
Bir beyefendi 120 kuruşunu veremediğim için beni patronuma şikayet ediyor..
Tulumba olayındaki olayda detaylı yazmıyorum tabii ki patronuma kendim bildirdim..Aradan günler geçti Aşçı geldi ben yine de içime sinmedi şöyle dedim;"Beyefendi size yanlış bir şey söylediysem üzgünüm ama emin olun ki amacım kötü değil." sonra yüzü kızardı "Ben patronlarıma haber verdim aradınız mı bilmiyorum ama haberleri var."dedim utanır gibi oldu "Yok benim sorunum seninle değil patronlarınla.Konuşmadım onlarla." dedi utanması patronlarımı aramasıymış  ben öyle konuşunca tabii utandı.
Ama bugün sinir ve üzüntü arasında kaldım..
Normal olarak 21 tl lik alışveri yapıp 50 tl veren insanlara "1 liranız var mı?"diyorum maksat ne ben bozuk paralarımı kayıp edeyim ne o parasını mahvetsin.Yine sordum.Bir müşteri daha gelmişti ama beyefendi olmadığını söyledi bende gülümseyerek 4 tl bozukluk veriyordum;"Bir sürü bozukluğunuz oldu kusura bakmayın."dedim oda gülerek "Önemli değil."dedi çıktı gitti.
Bu sırada orta yaşlı adam şöyle dedi;"Ne var yani 1 lirasını almasan esnaflık böyle mi oluyor.Geçen gün bir arkadaşım gelmiş 50 kuruş için 20 tl sini bozmuşsun patronun benim arkadaşım seni şikayet ettim." dedi bende "Beyefendi bakın ben herkese 1 tl dediğiniz gibi yapsam açık çıkar o zaman tamam patronuma o açığı vereyim ama bu sefer patronum benim hırsız olduğumu sanar bunu kaldıramam." dedim ama nasıl bir fikre sahipse aynı tutum içinde ben susunca."Bana darılma olur mu?Bak bende esnafım burada." dedi "Siz kimsiniz ki ben size darılıyorum siz müşterisiniz benim size alınıp darılacağım bir şey yok."dedim gitti.O sırada dışarıda duran bir çift içeri girdiler teyze " Ne oldu kızım niye azarlıyor bu adam seni?" dedi bende anlattım "Teyze herkese 1 tl versem günde 80,100 kişi geliyor buraya ben o kadar parayı nasıl tamamlarım sonra patronuma ne derim hırsız durumuna düşmen en berbatı."dedim "Haklısın kızım" dediler eşi" Madem herkes seni şikayet ediyor bizde seni överiz yok mu bunu diyebileceğimiz bir yer?" dedi bende kağıtların olduğunu belirttim doldurdular.Öyle tatlıydılar ki teyze 14 tl lik alışveriş yaptı 15 tl verdi 1 lirasını uzattım "Hayır kızım varsa açığın kapansın böyle terbiyesiz insanlar yüzünden üzülme sen hiç bak bundan sonra sıf senin için buraya geleceğim bunu bil." dedi çok üsteleyip "Ne olur teyze haram olur bana ." dememe rağmen almadı şimdi bana bu insanlarla bu insanları açıklayın..
Bu çift gittikten sonra babamla annemin getirdiği yemeği yiyemedim çünkü o kadar üzüldüm ki gözlerim doldu ağlayacağım sandım ben ne kadar uğraşsam bile insanların ne kadar kötü olduğunu görüyorum ama bir yandan mutlu oldum çünkü birileri var hala umutla bakmamız için yüreği merhamet dolu.Keşke her müşterim böyle temiz olsa.
Bugün adamın biri zorla lavabo istiyor.Biri standart fiyat olan baklavaların fiyatını düşürmemi söylüyor.Biri tip tip bakıyor.Her kesimin insanları var..
İnsanlar karşılarında çalışan kişi sırf  bir maaş alıyor diye zorbalık yapmayı kendilerine hak biçiyorlar.Sanıyorlar ki "Madem çalışıyor istediğim her şeyi yapmalı." bu anlayışı anlamıyorum. Parası bozuldu diye beni patronuma şikayet ettiren insanları anlamıyorum..
Şükür ki patronum geçenlerde benimle konuşup ;biz seni biliyoruz sıkma 100 çeşit müşteri var biz sizi buraya deneyerek alıyoruz her personelimizi tanıyoruz." dedi ve hiç azar yemedim umarım bundan sonra da yemem..

Amcaya ve Teyzeye tüm iyilik perilerimi yolluyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder