17 Temmuz 2012 Salı

Bab-ı Esrar

Ne zaman bir Şems ile Mevlana konulu kitap görsem dayanamam okurum.
2 sene evvel M.C bana tavsiye etmiş ama bir türlü okuyamamıştım.Çok aradım yok.En son buldum oda o kadar paraydı alamamıştım üzülmüştüm.En sonun mağazanın birinde ablamı kaybetmişken birden kitabı gördüm 10 tl ye düşmüştü hemen kaptım.O sıralar çalışıyordum ama o kadar hevesle okudum ki anlatamam..
Elif Şafak-Aşk'tan çok farklıydı mesela Elif hanım Şems ile Kimya Hatun'un aşk ilişkileri başka sanki Kimya Hatun aşkından yanıp tutuşuyor gibi gösteriyorlar.Ama Bab-ı Esrar'da Şems kendisini Alladin ile aldatan karısı Kimya Hatunun boynunu kırarak mı desem sıkarak mı desem pek emin olamadığım bir sahne ile öldürüyor.
Çeşitli kaynaklarda Şems'in Kimya Hatunu öldürdüğünü söylüyor.Ben şu an bilemiyorum daha çok kaynak okumalıyım.Ama böyle bir şey varsa Allah dostu Mevlana ,en yakın arkadaşı Şems'i desteklermiydi.Onun ölümünden sonra bu kadar perişan olur muydu?
Alladdin'i Şem'i öldürmeye kadar götüren etki yoksa bu cinayet miydi?
Bunları bilmiyorum..
Bildiğim; her zaman semazenlerin ,ney sesinin ,Şems(Benimde güneşim) ve Mevlana'nın birbirlerine kattıkları ve güzelleşmeleridir..
Bu kitapta en sevdiğim kısım ney'i anlattıkları sahneydi;
"Ney ;Adem peygamberi simgeler.Adem ilk yaratıldığında düz cansız bir şeydi.Sonra Allah onun burnundan üfledi kendinden bir parça verdi ve o cansız yapı birden hareketlendi.Ney'de öyledir dışarıdan bakında bir kamış gibi gelir ama üfleyince inanılmaz güzel ses verir ,Adem peygamber gibi.."Tabii ben direk kitaptan yazmadım akıldan yazdım..
Bir gün Ney çalmayı çok isterim.
Bu öyküyü bilmeden evvel hep şöyle söylerdim.Hepimiz Allah'ın parçasıyız bizi o yarattı kendinden özellikler verdi kimizize ;"güzel ses,güzel duyumlar,güzel kalp,resim yapma...."gibi ,bunlar Allah'ta var olan yeteneklerdi ,tek yapmak içimize yönelmek çünkü o uzaklarda değil içimizde her daim bizimle şah damarından yakın nefesin kadar bütün..
Bu kitapta sanki benim tezimi doğrular gibiydi..
Bunu okurken hem hayret ediyor hem sevindim.
Ahmet Ümit öncelikle böyle cesurca yazdığı için beğendim.
Ama sonu hiç hoşuma gitmedi biraz daha uzatmalıydı tabii yazar o artık çok geç..
Okumak isteyenler için tavsiye ederim çok güzel bir kitap..
İyi okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder