13 Mayıs 2013 Pazartesi

Cüzdanım delinmiş ki benim

2 aydır beş parasız geziyorum ortalarda..
Bu ayda meteliğe demir atıyorum.Velhasıl bu ayı 30 tl ile geçirmem gerekliydi ama öyle talihsiz biriyim ki o bile nasip değilmiş.Okulda bir şey  almama politikamı sürdürerek çok güzel tasarruf ediyorum.2 gün önce işteyim cebimde kalmış 20 tl müşterinin biri gelmiş durun baştan anlatayım..

!,5 ay önce bir müşteri benden alış veriş yapmış sözde ben ona eksik para vermişim 10 Tl ama bu adam bunu alış verişten 3 gün sonra idrak ediyor.Sormadan edemiyorum kardeşim 3 gün hiç mi para harcamadın nasıl bir kafa bu ya nasıl bir oyun..Sonra aradan zaman geçiyor bizim dükkandan para istiyor kız vermemiş..Bu sapık gibi 1,5 aydır geliyormuş en sonunda bana geldi.1 saat konuştu bende ,"Beyefendi normalde paranızı alıp bakmanız eksikse hemen gelmeniz lazımdı belki düşürdünüz belki bir şey aldınız?" dedim çünkü çok salakça yani bir kere sana o parayı vermemiz aslında imkansız çünkü sahtekarsın belki yani insan utanır aslında neyse bu başladı bana "Haram yiyorsunuz da." dedi .İşte orada asfalyalarım koptu aldım cüzdanımı verdim parasını "Alın gidin beyefendi ."dedim "Ama böyle olmaz ki senin dediğinde olmasın benim ki de bölüşelim 5 tl 5 Tl." diyor ya sen benle alay mı ediyorsun ben paramı senle hemde çalmadığım halde ne diye bölüşüyorum .Benim boğazımdan haram geçeceğine aç kalırım 1 ay razıyım yeter ki haram lokma geçmesin.Ben bilmiyor muyum yalan olduğunu bunun ama yine de düşünüyorum Rabbim ya dalgınlıkla yaptıysam yine de haram geçmesin..
1 saat başımın etini yedi ve sonunda verdim parasını sonra arkadaşımda hasta oldum o yüzden dolmuş ile dönmek zorunda kaldım kaldı mı 5 Tl evet bu ay meteliğe demir sallamıyorum resmen meteliksizim ve maaş günüme haftalar var.

Adam gittikten sonra bir baktım gözlerim nasıl dolmuş .Resmen ağlayacaktım.Dedim"Geçecek bunlar üzülme."..

Bin kere şükürler olsun sağlığım yerinde birilerini mutlu edebiliyorum yine de mutsuz değilim parasızım ama mutsuz değilim elimden gelen bu çünkü..
Tek tesellim bu parayı alnımın akıyla helal kazanıyorum ne kimseden bir şey bekliyorum ne de yalandan para kazanıyorum ırgat gibi çalışıp köpek gibi yorgun eve geliyorum ama biliyorum yaptığımı yapabilecek insan sayısı az ve kendimle gurur duyuyorum o adama gelince yine de haram etmeyeceğim Allah doğruyu biliyor ama kimseye haram etmek hoş değil afiyetle yesin Rabbim bir yerden beni güldürür elbet.

Biliyorum babamdan para istesem çıkartıp verir ama çalışıyorum ve onun eline bakmak istiyorum 6 aydır yalnız geçen ay kardeşim parasını çaldırdığından  babamdan para aldım o bile ağrıma gitti de hiç para istemedim okula elma götürdüm tabii babamdan azarı yedim,"Elalemin çocuğu babasından tomar tomar para alır benimki zorluyorum almıyor nasıl bir evlat bu." diye bana kızdı ama ne yapayım siz olsanız ne yaparsınız..Ben böyleyim işte hiçbir zaman para isteyemiyorum istediğim zaman utanıyor çekiniyorum ileride bu yüzden kesin çalışırım kocam bile olsa ona muhtaç olmak istemem çünkü para isteyemem öyle beklemem bile..

Bu arada Ağustosta işten ayrılıyorum niyetim Ekim başıydı ilk başladığımda ama bende tatil yapmak ve kafamı dinlemek istiyorum..
Biraz Keroya bakmaya gideyim Zonguldak nasıl bir yermiş öğreneyim..
İyi teyze olup yeğenimi gezdirip,uyutup,yemek yedireyim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder