11 Mayıs 2020 Pazartesi

Yeni Başlayanlar İçin 4 Anime Önerisi

Merhabalar bu karantina günlerinde bol bol anime izliyorum . Bu animelerde içime sinen şeyleri önermek istedim . Bu arada çok seçici bir insanım . Öyle herşeyi izleyemediğim gibi bana kötü birşey izletildiğinde çok yırtıcı bir insan oluyorum . O yüzden garantili güzellikte animeler diyebilirim.

1-BLEACH 

Tanrım sadece hafta sonları izlemek üzere aklaşık 1 senede tamamladığım efsane animedir. Ichıgo adında bir liseli genç bir gün bir ölüm meleği olan Şinigami ile karşılaşır ve Şinigaminin tüm güçleri bu liseli gence geçer. Öyle bir ruhsal enerjisi vardır ki sadece kendisi değil çevresindeki insanları da etkiler.

Benim Ichini ye ait en sevdiğim özellik yahu adam sende bir gram bencillik yok mu ? Çok gururlu ve sevdiklerini korumaya yönelik bir genç Ichigo. Benim için çok özel bir anime olmasının yanında anime aslında kendi içinde sezon sezon konu işler bu yüzden de sıkıcı olmaktan çıkıyor diyebilirim . Sanırım en sevdiğim sahnelerden biri İchigo nun zampaktasu olan kılıcı ile olan sohbetleridir. Çok anlamlıdır.
 


Bu anime de İchigo harici benim en sevdiğim karekterlere gelince Yourici ve Takunyalı -san (Urahara) ya hayranlığım derindir diyebilirim . Netflix 'in yaptığı filmi ise müziksiz bir hiçtir bu animenin müzikleri Japon Rock grubu SCANDAL 'a ait olmakla çoğu efsanedir. Önce bu şarkısı sevmedim diye başlarsınız fakat her sezonda intro müziklere aşık olmuş bulursunuz kendinizi .
Gruba ait bir şarkıda bırakmak istiyorum buraya 1:30 a gidin ve ne kadar efsane olduğunu sadece cinglelarından görün istiyorum . 

Urahara ile Yourichi efsane bir ikili olup onlara dair hikayeyi zaman içinde öğreniyoruz. Anime de o kadar havalı bir sürü kişi varki tek tek anlatmak istiyorum fakat hepsini söylersem de büyüsü kaçar biliyorum . Bu arada Mangaları devam eden bir seri dilerim yeni sezonları da çekilir ama üzülmeyin anime öyle bir yerde bitiyor ki asla aaa bu bitmemiş demeyeceksiniz fakat yeni sezon gelince aç köpekler gibi saldıracağız o kesin. 


2-FULLMETALS ALCHEMİST 

Bu kadar uzun süre ertelediğim için vicdan azabı çekiyorum . Ben birşeyleri izlerken kesin overrated'tır diyerek kafamı çeviren tiplerden biri olmama rağmen ilk saniyeden beni sarıp götürmüş harika bir anime diyebilirim . 

Elric kardeşlerin babaları onları bir nevi terk etmiştir ve anneleri ile yaşarlar küçük yaşta simyacı yetenekleri olduğu ortaya çıkar bir gün annelerinin ölmesi üzerine simya ile annelerini son bir kere daha görmeye karar veren kardeşler simya yaparlar fakat sonuç bir felaket olur Al Elric bedenini kayıp ederken abi Elric kolundan olur kardeşini ile taboo ile bir zırha ayağı karşılığında büyü ile bağlar . 

Elric kardeşlerin tek gayeleri bir gün bedenlerine eksiksiz sahip olmaktır bunun içinde Felsefe taşı gerekmetedir. Daha fazla bilgi vermek istemiyorum ama o kadar güzel ki. Benim en sevdiğim yan çocukların hala çocuk olması , her zaman kazanmak zorunda olmamaları ..

Fullmetal Alchemist'i Anlamak | Mevzusanat.com

3-DEATH NOTE 

Konusu klişe gibi gelse de değildir. Bir gün cehennemde çok sıkılan Şinigami Ryuk ölüm defterini atar ve  liseli bir genç olan Light  gökyüzünden düşen bir defter görür . Defterin üzerinde ölüm defteri yazar. Şartlar önünde yazıyordur.Başta inanmaz fakat denediğinde  gerçekten işe yaradığını görür ve başta iyi bir amaçla sözde suçluları öldürürken iş bir noktadan sonra çığrından çıkar. Şinigami ile maceraları başlar. Bir süre sonra bu ölümlere devletler el atar ve L adında çok ünlü bir dedektifte işin işine girer. 

Ryuk'un elma yemesi , Light'ın özgüveni , L ile anime adeta akan bir nehir gibi sizi önüne katıp götürüyor. Diğer animelerden daha kısa olmasına rağmen çok tadında çok güzel. 


Death Note Anime Posteri


4-ELFEN LİED

Korkaklara göre değil kesinlikle bende nasıl bir cesaretle izledim bilmiyorum ama başlayınca acaba ne olucak diye diye bitirdim. Kan gövdeyi götürüyor diyebilirim ama nasıl oluyorsa çekiyor. Bunun da Bleach gibi efsane bir sountrack'ı var ki benim ömrümde en sevdiği  şarkılardan biri oldu sanırım yüreğimi bırakıyorum.

Bir bilim tesisinde çok tehlikeli deneyler yapılır ve vektör adı verilen görülmeyen kolları olan canlılar yapılır.Bir gün bu tesisteki kobaylardan biri kaçar ve olaylar başlar. ( Bana göre Stanger Things gibi dizilerin öncüsü veya esin kaynağı bir anime olabilir.)

Kan korkusu olanlara cidden önermiyorum . Ama harika bir anime diyebilirim . 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder